14.5.12

Ke mana ku menghilang ?? Episod : Psikologi 1


Boleh ke macam tu?? Aku pulak tanya mana aku menghilang..Konpem korang taktau punya kan?? Lecture da abes, tinggal nak mengadap Final..yeehaa...REVISION MISSION dimulakan..
Actually takde mane pun..ada bertapa kat teratak mencari kedamaian..jauh dari hiruk pikuk dunia yang kadang2 aku pun tak paham nak terangkan cammane...

Dunia yang makin pupus dengan manusia yang ikhlas, jujur, tak hipokrit, tak mengata, rendah diri, tak bod** sombong dan semua yang sewaktu dengannya le...kalau aku post entry time masa dilemma (dilemma le sangat) tu...hancur blog ni dikerjakan dengan entry2 pedas dedicated untuk manusia2 yang kategori hancur ni...bukan le aku baik bebenor..banyak kekurangan...yang penting jangan lupa siapa kita yang sebenarnya dan tau batas2 kemanusiaan dan yang penting tak menyombong tak tentu pasal seolah2 semua kita tau..
PERFECTIONIST konon 

Bukan ada kes apa pun..ni le hasilnya bila kita banyak meneliti and mengkaji sikap dan sifat manusia yang berubah ni..Jom tengok kajian kes kali ini (wah!!macam prof..berangan)

Kes 1 : Sana sini dok keluarkan,share hal2 agama, walhal kita ni banyak lagi yang kena dalami..kecualilah awak tu memang guru agama..or else...zip up n shut up. Betulkan diri kita sendiri sudah cukup... 

Kes 2 : Tak berubah2 perangai, tang tu jugak...walau dah merasai pelbagai dugaan, still takde kesedaran..

Kes 3 : "..eh dulu aku kenal tak macam tu..ye ke da macam ni??" hmm..berubah ke arah -tive..makin banyak saudara yang aku sayang jadi macam ni..;(

Kes 4 : Berpura2 baik depan orang, belakang??

Kes 5 : Baru merasai kesenangan duniawi, dah mula lupa diri (paling aku @#!$$#%%$^)

Kes 6 : Mentang2 status tinggi, hidup mewah, pandang rendah kat orang lain.. (ni pun..pandai2 la pk.belum tentu awak tu mulia di sisiNya) 

Kes 7 : Persepsi, pandangan sinis pada orang freehair 
(Nor Amalina best student tu, bertudung jd freehair??apa kes??at least biar lambat, tapi ikhlas kan3?)  
~Nih la antara hasil penelitian aku sepanjang hidup aku. Ada lagi..lain kali la. Mentality manusia..penuh dna yang aku suka kaji n perhatikan  Nampak je aku dengan dunia aku..Aku pun terlalu banyak kekurangan, tapi aku ingat pesan Arwah Baba, yang penting, kita sedar diri kita, jangan lupa asal usul kita, jangan menyakiti orang lain..yang penting ikhlas dengan Allah dan dengan orang sekeliling kita. Yang penting, hati kita..Jangan leka dengan janji dunia~

Wallahualam

P/S : Pandangan peribadi aku eh..kalau terpecik air kat muka sendiri..aku tak sengaja eh..
tak suka? tekan alt+f4 sudah..kihkih

SELAMAT HARI IBU 
buat semua ibu2 di seluruh dunia
Moga menjadi ibu solehah yang dapat membesar dan 
mendidik khalifah2 kita menjadi umat yang lebih baik dari kita ! InsyaAllah

2 comments:

  1. Selamat hari Ibu buat ko dan aku jugak..hehehe...ragam manusia memang macam2..semoga kita tidak terikut2...jauhkanlah...

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Ibu wahai Ibu Alfidah..InsyaAllah moga dijauhkan sifat2 tak baik tuh..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Animated Word Love Black
©All Rights Reserved ⓛⓘⓕⓔⓓⓘⓐⓡⓨ-{Nazry|Azuin}● blogspot ● com