18.4.12

Virus Mengganas Semula !!

Masuk ni da 3 hari Kakak dengan Abang sakit bila nak makan...sian betul..Da la baru semua je baik demam yang berulang-ulang..Mulanya aku dengan En Hubby ingat kena ulser yang biasa2 je sket..Tengok2 check betul2 kat dalam mulut, kat tekak banyak betul ulser. 

Adoi..aku da tak leh nak cakap rasa ape da. Dulu pun pernah kena sekali masa umur Kakak 4tahun, Abang 1tahun..serentak jugak..so aku da boleh imagine macam mana nak go through benda ni..Memang kesian..Dulu aku rasa memang virus Penyakit Tangan,Kaki dan Mulut tu..coz bukan anak aku je kena..anak akak aku,anak sepupu aku..n ramai lagi. Baru semalam cakap dengan bro bomba sama class dengan aku, even dia pun kata virus ni da start balik sekarang..

Sampai ni abang still tak leh nak nyusu direct dari botol..kena guna cawan je..Si Abang lak merengek2 menahan sakit. Tapi solution selain dari ubat doctor, antibiotik of coz memang pentinglah.. ni kan amalan mak aku dari dulu pun.

Dia memang banyak apply ubat2 "Sensei" @ ubat cina dari aku kecik...so semalam En Hubby da pun tapau ubat serbuk biji tembikai ni..Alhamdulillah walaupun ada lagi ulser tu, and anak2 tak suka rasa dia, bila da letak ubat tu diorang rasa lega sket and boleh gak makan..
Aku rasa memang virus ni da start menular balik...As for ibu2, jaga2 la yer hygiene anak2 semua..Wassalam

Cegah Penyakit Tangan, Kaki Dan Mulut

 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Animated Word Love Black
©All Rights Reserved ⓛⓘⓕⓔⓓⓘⓐⓡⓨ-{Nazry|Azuin}● blogspot ● com